czwartek, 7 maja 2009

Smenty i prawdy suplementy

Zapraszam do zapoznania się z monologami Mirona (MC z Pralni Brudnych Bitów). Od zawsze związany z szeroko pojętą sztuką. Aktualnie prowadzi bój na słowo i czyn z CKE dla kawałka papieru i powszechnego poruszenia społecznego. Powodzenia eM!

"Konceptualizm. Ważne!

Jak podaje jedna z internetowych encyklopedii, konceptualizm jest twórczością, która nie wykracza poza pomysł. Sztuka konceptualna to ciąg, kontynuacja pewnej myśli, która zrodziła się w głowie artysty przed rozpoczęciem procesu tworzenia i która nie ma już prawa ulec zmianie. W mojej opini nie podlega żadnym wątpliwościom, że gdyby nie wymyślono wiary w piekło, konceptualizm byłby najgłupszym tworem ludzkiej inwencji. Pewne wydarzenie, które miało miejsce względnie dawno... zainicjowało we mnie potrzebę dozgonnego krytykowania konceptualizmu i wyrażania jeszcze wiekszej krytyki wobec bezmyślnych ludzi, którzy starają się tym pojęciem posiłkować. Zatem postaram się przedstawić tą sytuację. Pewnego wieczoru, zawiedziony brakiem bratnich dusz, postanowiłem wstąpić do "nieba". W środku, czekał na mnie mój przyjaciel Jacek, który siedział w towarzystwie kilku dziewcząt. Postarałem się dość szybko zaklimatyzować w nowym otoczeniu ponieważ nie zamierzałem spędzić tego wieczoru "smentarnie", zwłaszcza, że cieszyła mnie obecność Jacka. Naprzeciw nas dziewczyny, które nie miały absolutnie nic do powiedzenia, wzniosły się na wyżyny erudycji i starały się bronić tandetne w opini Jacka obrazy powieszone na ścianach lokalu w którym przebywaliśmy. Uwaga !! cytuję: "to jest taki konceptualizm"... mnie i Jackowi w przeciągu ułamka sekundy szczeny osiadły nisko jak to czasem Tom'owi w kreskówce "Tom & Jerry". Po prostu szok, chociaż z góry wiedzieliśmy, że nie możemy spodziewać się niczego więcej prócz prowincjonalnej urody tych dziewcząt. Same były konceptualne, były marnym cieniem osadzonym w kanapie, to cholernie konceptualne... Jedna kwestia, pointa do której zmierzam. Nie ma do cholery sztuki konceptualnej a jeśli jest to znajdźcie kogoś kto ją wyznaje a nie ręczę za siebie... Po to wymyślono antyramy aby drewnem nie tworzyć zamkniętego obwodu fotografii. Po to wymyślono sztukę aby nie zamykać jej w zamyśle.

Uważam, że my wszyscy a zwłaszcza Religia Chrześcijańska powinna zacząć popierać stosowanie antykonceptualizmu."

"Inność jest wpisana w nasze życie tak wyraziście, że nadaje mu logiczny sens. W moim życiu z inności wynika piękne, fantazyjne uczucie niewiary w świat, w którym istnieję. To ma na mnie olbrzymi wpływ. Wszystko co robię bierze się z zachwytu i zdziwienia, i chciałbym aby to było jasne. Kocham internet i Google, w którym to, po wpisaniu hasła 'natura poznania' wyskakują malowniczne krajobrazy Wielkopolski, a następnie jakieś formy chrześcijańskiej indoktrynacji, których siła tkwi w przypadkowym zestawieniu trudnych słów, które przyciągają proste umysły, przeświadczone o poznawaniu prawdy"

http://smentarianizm.blog.onet.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz